Skip to content

Idenor – Holms gammelskogs naturreservat – avslag på överklagande!

maj 9, 2012

Klicka på bilderna!!

Trevlige handläggare Lundmark ser en klar poäng i mina argument! 

Men inte hjälper det mot Överheten!!

Detta brev kom idag i min postlåda från vår miljöminister Lena Ek och hennes handläggare Kerstin Lokrantz. Jag bedöms ”byråkratiskt” inte vara behörig att överklaga reservatnamnet. Om detta nu är av prestigeskäl eller ren brist på sunt förnuft vill jag ha osagt. Man hänvisar till några paragrafer som borde vara irrelevanta i detta sammanhang tycker jag. Strunt samma, det finns många Holm men bara ETT Idenors-Holm!! Och VI vet ju var reservatet ligger!!

Nog är det i alla fall lite lustigt att ett inlägg i denna blogg till slut hamnar på miljöministerns bord!! Hon borde ges tillfälle att arbeta med viktigare saker! Fast det är väl inte riktigt säkert att hon visste vad hon skrev under kan man tänka! Det blir nog många namnteckningar vid det bordet!

 Och med dagens HT avslutas detta för mitt vidkomande. Lärande test av handläggningsrutiner!

No comments yet

Kommentera

