Skip to content

Präster i Idenor

januari 4, 2015

Klicka på bilderna 2 ggr!!

Strax före julhelgen träffade jag och talade med Carl Olov Strömberg som varit präst i Idenor. Igår kom  beskedet att Carl Olov tragiskt omkommit vid en trafikolycka i Harmånger! Jag skrev om några av Idenors präster för 15 år sedan i skriften ”Från flydda tiders Idenor del 4, 1999”, bl.a. om Carl Olov, en mycket trevlig man som jag var jämnårig med. Bif. detta. Han var vår dotters konfirmationspräst. Frid över han minne!

Bild 478

Bild 479

2 kommentarer leave one →
  1. Harry Jonsson permalink
    januari 4, 2015 9:48 e m

    Omskakande med den tragiska händelsen så nära efter ert möte. Tack för intressant berättelse. Harry J . .

  2. januari 14, 2015 10:55 e m

    Usch, det gör mig så ledsen detta. Han var ju min barndoms präst så för mig är han, var han, liksom prästen med stort P.

Kommentera

